De Vlaamse overheid blijft aan een te hoge prijs gebouwen inhuren

04/10/2010 - Door de crisis zijn de huurprijzen voor kantoorgebouwen drastisch gezakt. De federale overheid, de Regie der Gebouwen, is daarom een operatie begonnen om verschillende huurcontracten terug open te breken en een betere prijs te bedingen. Door de krappe budgettaire situatie waarin de federale overheid zich bevindt zoekt men hier dus op een goede wijze naar besparingsmaatregelen.

Dit zou een voorbeeld kunnen zijn voor de Vlaamse overheid en dus gaf ik deze werkwijze mee aan minister Bourgeois samen met een vraag of de Vlaamse overheid dit goede voorbeeld zou volgen. Immers ook de Vlaamse overheid kan elke euro goed gebruiken al is het maar om meer te kunnen investeren in kinderopvang, gehandicaptensector, herstelling van onze slechte wegen, investeringsmaatregelen om onze concurrentiekracht terug op te krikken, ...

Uit het antwoord blijkt dat er 24 locaties ingehuurd worden waarbij het contract het toelaat om opnieuw te onderhandelen over een lagere huurprijs en waarbij dit ook nuttig is omdat er geen verhuis in de nabije toekomst voorzien is. Maar voor slechts 5 locaties zal men deze heronderhandeling doen. Het is voor mij nog altijd niet duidelijk waarom men dit niet doet voor de andere 19 locaties en de Vlaamse overheid blijft opteren om een te hoge huurprijs te betalen.

Als bijlagen mijn vraag aan en het antwoord & bijlage van minister Bourgeois.

Meest Recente Posts

In de kijker

Contact

Hoe kan ik u helpen?

Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties? Contacteer mij gerust.