Marino Keulen, die zelf al 24 jaar van en naar Brussel pendelt, stelt : "Uiteraard weet iedereen wat de huidige symptomen zijn, we zien dit dagelijks, maar het is belangrijk om te weten vanwaar het verkeer komt, waar het naartoe gaat en hoe toekomstige verkeersstromen eruit zullen zien. In de komende jaren zullen verschillende onderzoeken alles goed in kaart moeten brengen om dan tot snelle oplossingen te komen."
"In deze problematiek is iedereen bondgenoot van de provincie Vlaams-Brabant want elke weggebruiker rijdt wel eens door Vlaams-Brabant voor zijn/haar werk of voor een uitstap. Een reden temeer waarom ik hiervoor blijvende aandacht wil en hier vragen over stel aan de bevoegde minister." aldus een betrokken Marino Keulen.
Volgende onderzoeken zijn gepland of lopen voor een totaal van 1.712.900 euro :
"In deze problematiek is iedereen bondgenoot van de provincie Vlaams-Brabant want elke weggebruiker rijdt wel eens door Vlaams-Brabant voor zijn/haar werk of voor een uitstap. Een reden temeer waarom ik hiervoor blijvende aandacht wil en hier vragen over stel aan de bevoegde minister." aldus een betrokken Marino Keulen.
Volgende onderzoeken zijn gepland of lopen voor een totaal van 1.712.900 euro :
- E40 Sint-Stevens-Woluwe - Sterrebeek, einde van de lopende studieopdracht is voorzien voor dit najaar.
- Tactische studie over doorstroming op E40 en E314, einde van de lopende studieopdracht ligt begin 2012.
- De studieopdracht voor plan-MER van de E411 Bierges - Leonardkruispunt wordt in 2012 afgerond.
- Omvorming van de N203a/A8 te Halle tot volwaardige hoofdweg, einde van de lopende studieopdracht ligt in 2014.
- R0 Leonardkruispunt – Tervuren en Wezembeek-Oppem - Tervuren, men gaat een studie doen maar moet nog starten met de voorbereiding ervan.
- De studieopdracht over de R0 Waterloo – Groenendaal kan pas afgerond worden na afloop van de werken van TUCRail/Infrabel.