Een nieuwe lichting

Frédéric Delwaide, Wendy Vandebosch en Mark Gielen
Mei 2012 - Burgerkrant Lanaken | Wendy Donders, Dominique Terwingen, Frédéric Delwaide, Wendy Vandebosch en Mark Gielen staan vanaf heden voor u klaar. Hun gedreven inzet is een extra troef voor Lanaken! Open Vld Lanaken schetst kort een beeld van deze 5 nieuwe jonge kandidaten aan de hand van een aantal vragen die wij hen voorleggen. Lees en leer deze gedreven mensen kennen.

Waarom ga je aan politiek doen?
Wendy Vandebosch: ‘Open Vld was de partij die mij op lokaal vlak het meeste aansprak. Ik wil zeker deel uitmaken van een goede groep met veel aanwezigheidspolitiek.’
Mark Gielen: ‘Ik tracht om ondersteuning/advies te bieden in bepaalde dossiers die aanleunen bij mijn opleiding zoals logistieke en economische dossiers.’
Frédéric Delwaide: ‘Na mijn studies bestuurskunde had ik voor mezelf de duidelijke keuze gemaakt dat indien ik iets wou doen voor de overheid dat ik wou wegen op het beleid vanuit de politiek. Zo kan je meer gewicht in de schaal leggen. Vandaar dat ik nog een extra economische richting ben gaan studeren om zo in de bedrijfswereld terecht te komen. Een wereld die vaak een zeer sterk contrast vormt met de manier waarop een overheid is georganiseerd en gestructureerd.’

Dominique Terwingen
Waarom Open Vld?
Dominque Terwingen: ‘Open Vld is in België een centrumpartij. “Niet te links, niet te rechts” en daar kan ik mij ook wel in terugvinden. Op gemeentelijk vlak vind ik dat Open Vld het de afgelopen 6 jaar prima heeft gedaan. Open Vld was er altijd, overal en voor iedereen in Lanaken, en daarom dus Open Vld.’

Voor welke politicus heb je bewondering en waarom?
Wendy Donders: ‘Ik ken Marino Keulen al heel lang en mijn bewondering voor hem is blijven groeien: hoe hij ervoor gaat, ook op lokaal niveau.Hij is altijd bereid te luisteren en heeft bijzonder veel voor Lanaken gerealiseerd.’
Frédéric Delwaide: ‘Ik heb geen bewondering voor één politicus maar voor alle politici die politiek werkelijk bedrijven voor de man in de straat, de burger. Dit zou in feite het credo moeten zijn van iedere man of vrouw die aan politiek begint.’
Mark Gielen: ‘Marino Keulen voor zijn gedrevenheid, kennis van zaken en bereikbaarheid, maar ook voor Lode Vereeck, die mij tijdens mijn opleiding veel heeft bijgebracht over het liberalisme en de voordelen hiervan.’

Wendy Donders
Wat is je persoonlijke focus voor de verkiezingen en waarom?
Wendy Vandebosch: ‘Mijn focus gaat vooral liggen op mobiliteit, wat logisch is aangezien ik verkeerskunde studeer en ook op jeugd, aangezien ik hier zelf nog deel van uitmaak.’
Wendy Donders: ‘Als huismoeder met 3 kinderen (Lotte en Laura, bijna 8 jaar; Ruben, 4 jaar) begrijp ik natuurlijk bijzonder goed welke noden er zijn in Lanaken op het vlak van het gezin. Ik wil dan ook vooral werken op thema’s gerelateerd aan kinderen, kinderopvang, ontspanning, veiligheid, enz. Ook liggen jeugd, sport en toerisme mij nauw aan het hart.’
Dominique Terwingen: ‘Als carnavalist, is cultuur voor mij erg belangrijk. Carnaval is voor mij een ‘uitlaatklep’, ik leef er dan ook een gans jaar naartoe. Carnaval is meer dan alleen maar ‘bier’, zoals vele mensen denken. De betekenis achter carnaval, de muziek, de muziekmaatschappijen, de prins, de raad van elf, de stoeten, het verkleden,… Carnaval hoort zeker en vast thuis onder cultuur. Uiteraard is cultuur meer dan carnaval alleen. Culturele bezittingen, muziek, theater, bibliotheek,…
Bekijk hier de originele publicatie

Meest Recente Posts

In de kijker

Contact

Hoe kan ik u helpen?

Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties? Contacteer mij gerust.