#Persbericht 18-01-2016#“Jolein Martens nieuwe fractievoorzitter vanaf januari”#

Doordat Astrid Puts vanaf het begin van deze maand een schepenmandaat heeft opgenomen zal Jolein Martens haar vervangen als fractievoorzitter van de Open Vld-fractie in de gemeenteraad van Lanaken.
Jolein is 27 lentes jong en werd in oktober 2012 voor de eerste keer verkozen in de gemeenteraad met een mooie persoonlijke score. Ze volgde hiermee haar moeder op die eerder zes jaar gemeenteraadslid was voor Open Vld. Professioneel is ze coördinator van een team bij het Agentschap Integratie en Inburgering in Hasselt. Vanaf januari volgt ze Astrid Puts op, die schepen van sport, bibliotheek, personeel, ICT en juridische zaken is geworden ter vervanging van Pierre Nelissen, als fractievoorzitter. De gemeenteraad van maandag 25 januari aanstaande wordt dan ook haar eerste optreden in die hoedanigheid.

“Ik heb drie jaar de tijd gehad om mij in te werken in de lokale politiek en om zo de kneepjes van het vak te leren. Ik bewonder Astrid voor de manier waarop zij dit, ook als nieuweling, gedaan heeft en hoop op de ingeslagen weg verder te gaan”, stelt Jolein enthousiast vast. “Samen als groep gaan we ons nog drie jaar hard inzetten om zo de kiezer opnieuw te overtuigen in 2018 dat een bestuur met Open Vld aan het roer een goed en degelijk bestuur is. Daar werken we elke dag voor.”

Meest Recente Posts

In de kijker

Contact

Hoe kan ik u helpen?

Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties? Contacteer mij gerust.